اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای اداری استان و در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:دانشگاه لرستان در مسیر ارتقاء کیفیت گام برمی‌دارد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴

احیاء ظرفیت‌های راکد استان از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است

 

رئیس دانشگاه لرستان در جلسه شورای اداری لرستان گفت«دانشگاه لرستان در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام عالی وزارت، در دو جهت ارتقاء کیفیت و دانشگاه کارآفرین یا همان دانشگاه نسل سوم گام برمی‌دارد».

دکتر خسرو عزیزی در جلسه شورای اداری استان که بعدازظهر روز شنبه 14 اسفندماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد فرهادی در استانداری لرستان تشکیل شد توضیح داد «تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه که شامل بخش خصوصی و ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌شود محصول مدیریت استاندار لرستان جناب آقای دکتر بازوند بوده است».

وی افزود:«احیاء ظرفیت‌های تعطیل شده‌ی صنعتی در دوره دولت تدبیر وامید در استان رخ داد و قبل از دولت تدبیر و امید، صنعت استان لرستان تقریباً تعطیل شده بود».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد«برای نمونه احیاء مجتمع کشت و صنعت در استان لرستان یک پتانسیل خوب است و می‌توان از ظرفیت‌های این مجموعه برای مهارت‌آفرینی دانشجویان دانشکده کشاورزی بهره برد».

دکتر خسرو عزیزی اظهار داشت«متأسفانه در دولت قبل 85 هکتار از زمین‌های دانشگاه لرستان را به مسکن مهر دادند که در هیج کجای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد و تا جایی که بنده اطلاع دارم الان تعدادی از این واحدها فاقد متقاضی هستند».

وی بیان کرد«با پیگیری‌های قانونی و حمایت جناب آقای استاندار خوشبختانه 15 هکتار از این 85 هکتار که هنوز در مرحله کامل ساخت مسکن مهر نبودند به دانشگاه لرستان بازگردانده شدند و 114 سند نیز به نام وزارت علوم صادر شد؛ تقاضا می‌کنم بخشی از آپارتمان‌های مسکن مهر که در جوار دانشگاه هستند و متقاضی هم ندارند به عنوان خوابگاه برای دانشجویان متأهل یا برای کارکنان دانشگاه لرستان اختصاص یابد».

او تشریح کرد« از دیگر کارهای مهم انجام شده گازرسانی به دانشگاه لرستان بوده است؛ این پروژه در سال 90 متوقف شد؛ با حمایت جناب آقای استاندار و همکاری خوب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد که قرار بود لوله‌های گاز از زمین این دانشگاه عبور کنند گازرسانی به دانشگاه لرستان که در راستای مدیریت سبز و استفاده از انرژی تمیز است با طول 5600 متر به بهره‌برداری رسید».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد«دانشگاه لرستان توانست اولین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان لرستان را برگزار کند و قرار است دومین کنفرانس نیز در اوایل اردیبهشت‌ماه 96 برگزار شود».

دکتر خسرو عزیزی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست«تقاضایم این است اختیارات دانشگاه‌هایی که هیئت ممیزه مستقل دارند درباره تهیه دروس عملی افزایش یابد تا دانشگاه‌ بتواند براساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های توسعه‌ای استان به تهیه دروس عملی مهارت‌آفرین اقدام کند».

وی بیان کرد«مهم است که فرهنگ کارآفرینی از دانشگاه شروع شود و ارتباط بین دانشگاه و جامعه تقویت شود و تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در راستای رفع مشکلات و معضلات جامعه باشند؛ اگر به این مرحله برسیم یعنی دانشگاه از نوع دانشگاه کارآفرین و نسل سوم باشد، توسعه‌ی پایدار جامعه نیز رقم خواهد خورد».



 


۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰
۳۵۳۷ بازدید