اخبار

نشست مقدماتی همایش «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار» برگزار شد

۱۴۰۱/۰۹/۰۵

نشست مقدماتی برنامه‌ریزی و هماهنگی همایش «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار»، به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز شنبه، 5 آذرماه در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان گفت: «برای تقویت و ارتقای شاخص‌های پیشرفت براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه الله)، بایستی فعالیت‌های نخبگانی به ویژه هیئت‌های اندیشه‌ورز، گسترش یابند».

دکتر نظری، تشریح کرد: «مفهوم توسعه یک مفهوم غربی است؛ ولی مفهوم مدنظر گفتمان انقلاب اسلامی براساس رهنمودهای امامین انقلاب، مفهوم پیشرفت است».

وی افزود: «در مفهوم‌شناسی پیشرفت، عدالت نیز اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد».

رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، اظهار داشت: «محورهای همایش بایستی هم برای سطح استانی و هم برای سطح ملی، کاربرد داشته باشند».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «همه دانشکده‌های دانشگاه لرستان در برگزار این همایش بایستی مشارکت داشته باشند و همایش به صورت فرایندمحور، برگزار شود؛ یعنی همایش باید در سطوح مختلف جامعه، معرفی شود و به نوعی، جامعه‌محور باشد».

دکتر نظری، بیان کرد: «پیشنهاد این است ایده‌شوهایی نیز در رابطه با محورها و موضوعات همایش، برگزار شوند تا از ایده‌پردازی‌های نو و خلاق نیز حمایت شود».

وی توضیح داد: «این نکته اهمیت دارد که نقش نخبگان در حکمرانی و مدیریت، بررسی شود و دیدگاه‌های نخبگانی، به اشتراک گذاشته شوند».

رئیس دانشگاه لرستان افزود: «بایستی برگزاری نشست‌های متنوع تخصصی با حضور نخبگان مختلف در این همایش وجود داشته باشد».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «در برگزاری همایش باید از ظرفیت‌های بسیج اساتید استان، بسیج دانشجویی استان، انجمن‌های علمی دانشجویی استان و دانشجویان، استفاده شود».

گفتنی است در این نشست، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان و سایر اعضای حاضر در نشست، دیدگاه‌های خود را درباره راهکارهای هرچه بهتر برگزارشدن همایش مذکور، بیان کردند.

این موضوع مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت که نقش نخبگان در عرصه‌های گوناگون از جمله مدیریت اقتصاد، مدیریت علم و فناوری و مدیریت حوزه‌های مختلف در راستای پیشرفت همه‌جانبه کشور در قالب چنین همایش هایی، بررسی و تبیین علمی شود.

همایش نیز با همکاری مشترک بنیاد نخبگان استان لرستان و دانشگاه لرستان، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

پیشنهاد شد نیمه دوم فروردین‌ماه 1402 این همایش ملی برگزار شود. این همایش ملی، اولین همایش در استان لرستان با موضوع «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار» است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۱۴:۲۲
۸۰۴ بازدید