اخبار

مشاور وزیر علوم در بروجرد، مطرح کرد: «مدیریت جهادی»، نیاز امروز دانشگاه‌هاست

۱۴۰۱/۰۳/۰۴

مشاور وزیر علوم و سرپرست حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: «نیاز امروز دانشگاه‌ها، مدیریت جهادی است و نیاز به مدیران با انگیزه و تلاشگری داریم که هم خود تلاشگر باشند و هم با مدیریت مناسب، دیگران را بسیج کنند».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، آیین معارفه دکتر احسان یاوری به‌عنوان سرپرست دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) و تکریم رئیس پیشین این دانشگاه، دکتر حسن مروتی، با حضور دکتر علی شمسی‌پور، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سرپرست حوزه وزارتی وزارت علوم، مقامات و مدیران شهرستان بروجرد، دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، برگزار شد.

دکتر حسن مروتی، در حال حاضر، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور است.

دکتر علی شمسی‌پور، مشاور وزیر علوم، در آیین معارفه سرپرست دانشگاه آیت‌العظمی بروجردی (ره) و تکریم رئیس پیشین این دانشگاه، توضیح داد: «امروز نحوه مدیریت شهید حاج قاسم سلیمانی، نیاز جامعه است؛ به مدیرانی نیاز داریم که شبانه‌روزی تلاش کنند الگو باشند و بتوانند دیگران را با خود همراه کنند».

وی تأکید کرد: «دانشگاه باید محور حل مشکلات و معضلات جامعه باشد؛ زیرا این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است».

مشاور وزیر علوم گفت: «در مدیریت وزارت علوم اهداف روشنی تعریف شده و تلاش می شود که با برنامه‌ریزی مناسب این اهداف محقق شود».

دکتر شمسی‌پور گفت: «دانشگاه باید انسان‌ساز باشد و امام خمینی (ره) در این‌باره، تأکید کرده‌اند؛ انسان‌سازی به این مفهوم که دانشگاه انقلاب اسلامی باید انسان‌هایی با طراز انقلاب، تربیت کند».

وی تأکید کرد: «دانشگاه‌ها باید برای تولید علم، تلاش کنند و جایگاه بالای ایران در تولید علم در جهان را ارتقا بدهند و با افزایش تولیدات علمی به مرجعیت علمی ایران در جهان کمک کنند».

سرپرست حوزه وزارتی با تأکید بر هدفمند بودن آموزش و پژوهش و نیاز محور بودن پایان‌نامه‌ها گفت: «نوآوری فرهنگی، شاگردپروری و تولید ثروت و قدرت برای کشور از دیگر اهداف دانشگاه در عصر حاضر است».

وی با اشاره به تأکید وزیر علوم بر فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها و اختصاص سه درصد بودجه دانشگاه‌ها به مقوله فرهنگ گفت: «باید برای ترویج بیشتر فرهنگ اسلامی و انقلابی همت کنیم».

در این آیین، از دکتر حسن مروتی، رئیس پیشین دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره)، تقدیر و دکتر احسان یاوری، به‌صورت رسمی، به‌عنوان سرپرست این دانشگاه، معارفه شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۰۷
۹۳۹ بازدید