اخبار

رئیس دانشگاه لرستان و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری: مهم‌ترین خلاقیت، این است که برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری به سطح جامعه بُرده شوند

۱۴۰۱/۰۹/۰۶

رئیس دانشگاه لرستان و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان گفت: «مهم‌ترین خلاقیت و آفرینش، این است که برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری را به سطح جامعه ببریم و ترویج کنیم».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان که روز یکشنبه، 6 آبان‌ماه، به ریاست دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان و با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مدیران استانی در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد: «جای بسی خوشحالی است که یک همدلی و انسجام بسیار مهم، فاخر و ارزشمند در استان لرستان، بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی به فرماندهی جناب آقای استاندار با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در حال رخداد است و این موضوع می‌تواند سرمنشاء تحولات زیادی در استان باشد».

دکتر نظری، توضیح داد: «علت اصلی شکل‌گیری این همدلی و انسجام در استان، آن است که جناب آقای دکتر زیویار، استاندار محترم لرستان، از جنس دانشگاهیان و یک شخصیت علمی و دانشگاهی است».

وی بیان کرد: «می‌توانیم دو رویکرد نسبت به برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری داشته باشیم: یک رویکرد، آن است که مثل سال‌های گذشته عمل کنیم و گزارش‌ها و یافته‌های پژوهشی عرضه بشوند و دستورالعمل‌های اهداف این موضوع هم تبیین و اجرا شوند؛ رویکرد دوم آن است که علاوه بر اجرای برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، بتوانیم خلاقیت و آفرینش هم داشته باشیم؛ مهم‌ترین خلاقیت و آفرینش این است که برنامه‌ها و اهداف هفته پژوهش و فناوری را به سطح جامعه ببریم».

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان اظهار داشت: «این نکته اهمیت دارد که برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، به سطح جامعه، همچون درون دستگاه‌های اجرایی، روستاها، محلات و حاشیه‌های شهرها، برده شوند تا پژوهش و فناوری در سطوح مختلف جامعه، ترویج شود».

دکتر علی نظری، ادامه داد: «از اهداف مهم پژوهش و فناوری این است که با رویکردهای کاربردی و حل‌المسائلی، چالش‌ها و مسائل کشور و استان، رفع شوند».

گفتنی است در این نشست، دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان و رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، حکم دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان را به­عنوان دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، به وی ابلاغ کرد.

دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز دبیر جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان لرستان است.

در نشست مذکور، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، گزارش فعالیت‌های انجام شده برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان را ارائه کردند.

همچنین، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مدیران استانی، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای کیفی‌تر برگزار شدن برنامه‌های مختلف هفته پژوهش و فناوری، مطرح کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۹:۱۹
۶۹۵ بازدید