اخبار

دشمن از راه جنگ نرم به‌دنبال نابودی هویت ایرانی و اسلامی است

۱۴۰۱/۰۲/۳۰

سرپرست دانشگاه لرستان در جمع دانشجویان گفت:«دشمن از راه جنگ نرم، به‌دنبال نابودی هویت ایرانی، اسلامی است».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه لرستان با جمعی از دانشجویان که به‌مناسبت پاسداشت هفته سراهای دانشجویی در سرای دانشجویی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، تشریح کرد:«دانشجویان باید مراقبت و هوشیاری خویش را در برابر تاکتیک‌های جنگ‌های فرهنگی و نرم، بیشتر کنند تا گرفتار دسیسه‌های دشمن، نشوند».

دکتر نظری، تلنگر زد:«هدف دشمن، آن است که از راه جنگ نرم، سبک زندگی و هویت ایرانی، اسلامی را تباه کند و به‌جای آن، فکرها، اندیشه‌ها و قلب‌ها را در مسیر اهداف خویش قرار بدهد».

وی توضیح داد:«در جنگ نرم، دشمن، از بسترهای مختلفی همچون بستر فضای مجازی، برای آسیب به جوانان و دانشجویان، استفاده می‌کند و در مقابل، ضرورت دارد آگاهی و هوشیاری دانشجویان، ارتقاء یابد».

سرپرست دانشگاه لرستان، خطاب به دانشجویان، تبیین کرد:«تقاضا دارم از دانشجویان، چنانچه با آسیب‌هایی در زمینه‌های مختلف روبه‌رو شدند بی‌درنگ، آسیب یا مشکل را با کارشناسان مرکز بهداشت و مشاوره دانشجویی در میان بگذارند تا برمعیار مشاوره‌های علمی و تخصصی، سطح آسیب‌ها، کاهش یابد».

دکتر علی نظری، افزود:«همچنین، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی از جمله مأمن‌هایی هستند که دانشجویان می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند».

دکتر نظری، درباره‌ی هفته سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها)، بیان کرد:«براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نشست هیئت رئیسه دانشگاه لرستان را در محل سرای دانشجویی برگزار کردیم تا اهمیت این هفته، بیش از پیش، مورد تأکید قرار گیرد».

وی، تحلیل کرد:«آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم عناصر هویت و سبک زندگی ایرانی، اسلامی را روز به‌روز در جامعه تقویت کنیم».

سرپرست دانشگاه لرستان تصریح کرد:«مسیر حرکت نهاد دانشگاه، به‌عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و اجتماعی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است تا در نهایت، دانشگاه، یک دانشگاه تمدن‌ساز نوین اسلامی شود».

گفتنی اینکه، دانشجویان در این نشست، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات صنفی خویش را با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه لرستان، در میان گذاشتند.

سرپرست دانشگاه لرستان (دکتر نظری) و سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه (دکتر حجازی)، برای رفع برخی مشکلات بیان شده، دستورات لازم را صادر کردند.

همچنین، در این نشست، مسابقه‌ای برای دانشجویان، برگزار و جوایزی اهداء شد.

امسال، هفته سراهای دانشجویی از 24 اردیبهشت‌ماه،‌ آغاز شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۲۰:۳۴
۸۳۶ بازدید