اخبار

استاندار لرستان: دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور باید برای جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، تبیین شود

۱۴۰۱/۰۹/۰۶

دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، در نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان که در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: «در هفته پژوهش و فناوری باید به‌صورت ویژه به تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور برای جامعه به‌ویژه برای نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخته شود».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر زیویار، در این نشست که روز یکشنبه، 6 آذرماه با حضور رؤسای دانشگاه های استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، تشریح کرد: «در کشور در زمینه تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردها به اندازه کافی کار نشده است؛ در این زمینه باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، جهاد صورت گیرد که جهاد تبیین است».

وی افزود: «کشور و استان دارای ظرفیت‌های اساسی در حوزه‌های گوناگون پژوهش و فناوری است که این ظرفیت‌ها بایستی از طریق جهاد تبیین، به جامعه شناسانده و معرفی شوند».

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، تصریح کرد: «این نکته اهمیت دارد که به‌ویژه در سطح دانش‌آموزان و دانشجویان، جهاد تبیین با کیفیت هرچه اثرگذارتر، تقویت شود تا نوجوانان و جوانان، با دستاوردهای گوناگون ایران اسلامی، آشنا شوند».

استاندار لرستان، بیان کرد: «اینکه تعدادی از اساتید دانشگاهی استان لرستان در فهرست استادان پُراستناد برتر دنیا قرار می‌گیرند خودش یک ظرفیت و دستاورد مهم در حوزه علمی و پژوهشی است که باید بیش از پیش، تبیین شود».

دکتر فرهاد زیویار، تصریح کرد: «آموزش عالی استان لرستان بایستی کوشش کند ارتباط خود با بخش‌های مختلف صنعت، اقتصاد، کشاورزی و گردشگری استان را گسترش دهد و نقش کاربردی در کاهش نظام مسائل استان داشته باشد».

گفتنی است در این نشست دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، حکم دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان را به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، به وی ابلاغ کرد.

استاندار لرستان، رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری و دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دبیر این ستاد است.

دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز دبیر جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان لرستان است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۴:۴۵
۷۱۸ بازدید