اخبار

دکتر مظفر شکری‌راد

۱۴۰۱/۰۶/۲۸

گفت‌وگو با دکتر مظفر شکری‌راد درباره کتاب «قدرت‌های متافیزیک انسان از دیدگاه علوم مهندسی»


کتاب «قدرت‌های متافیزیک انسان از دیدگاه علوم مهندسی»، نوشته‌ی دکتر مظفر شکری‌راد، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی مکانیک دانشگاه لرستان (دانشکده فنی و مهندسی)، منتشر شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، براساس رویکرد کاری اداره چاپ و نشر دانشگاه که زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان فعالیت می‌کند در راستای معرفی کتاب‌های ترجمه شده یا تألیفی اعضای هیئت علمی، این بار پای گفت‌وگو با دکتر مظفر شکری‌راد، نشستیم.

کتابی برای تقویت امید، انگیزه، خودسازی و خودشناسی

دکتر شکری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره‌ی هدف از نگارش این کتاب گفت: «دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند که همواره باید کوشش کنیم فضای امید، انگیزه، علاقه‌ و نشاط علمی در سطح این سرمایه‌های ارزشمند، وجود داشته و تقویت شود؛ بنابراین، در مدت چند سال گذشته، هماره تلاشم در این راستا بوده است. معتقدم تنها راه نجات انسان از مشکلات و گرفتاری‌های جهان امروز، کسب هرچه بیشتر دانش، بینش و آگاهی است و این مهم، جز با گام نهادن در مسیر خودسازی و خودشناسی، مقدور نیست؛ بدین‌روی، اقدام به نگارش اثری {کتابی} در این زمینه نمودم».

موضوع کتاب چیست؟

دکتر شکری‌راد که دارای مرتبه علمی استادیاری است درباره موضوعات کتاب، می‌گوید: «به‌طور کلی، دنیای انسان از دو قسمت تشکیل شده؛ قسمت جزیی و قابل رؤیت آن که فیزیک و عالم ماده است و بخش دیگری آن‌که حاکم بر فیزیک است و قسمت عمده‌ی دنیای پیرامون ما را تشکیل می‌دهد که متافیزیک است.

واژه‌ی «متا» به معنی بَعد و فیزیک به معنی طبیعت است. در اصطلاح، متافیزیک شامل ارتباطات و انرژی‌های مثبت و منفی است که با حواس پنجگانه انسان به‌وجود نمی‌آید ولی با حواس پنجگانه‌ی ما حس می‌شوند. این انرژی‌های مثبت و منفی می‌توانند تغییرات چشم‌گیری در زندگی عادی انسان ایجاد کنند.

در واقع، متافیزیک به‌عنوان نرم‌افزار سیستم از طریق سخت‌افزار مادی در عالم فیزیکی ظاهر می‌شود.

در این کتاب، مبحث متافیزیک از دریچه جدیدی بررسی می‌شود که به‌طور عموم بر مبنای بهره‌گیری از علوم مهندسی است.

همچنین از نظرات بزرگان دینی و دانشمندان، شعرها و ضرب‌المثل‌های فارسی و انگلیسی، آیات قرآن کریم و نهج‌البلاغه استفاده شده است.

بخش عمده‌ای از کتاب نیز حاصل تجارب شخصی اینجانب است که برآمد شرکت در همایش‌ها و مطالعه‌ی کتاب‌ها و مقالات شخصی است.

مباحثی که به عنوان پیش‌نیاز مبحث متافیزیک در این کتاب ارائه شده‌اند عبارتند از: هدف از زندگی و خلقت انسان، رازهایی درباره جهان هستی، نظام باورهای انسان، قوانین جذب و فرکانس.

برای تحلیل مطالب ذکر شده از مباحث مهندسی همچون ترمودینامیک، مقاومت مصالح، دینامیک، ارتعاشات، مدارهای الکتریکی و همچنین علم فیزیک شامل فیزیک موج، فیزیک ذرات بنیادی، نسبیت اینشتین،الکترومغناطیس و فیزیک رنگ و نیز علم ریاضی و هندسه استفاده شده است که باعث ایجاد جذابیت مطالب برای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های علوم مهندسی و علوم پایه می‌شود.

کتاب، چه کاربردی دارد؟

دکتر مظفر شکری‌راد، درباره کاربرد کتاب مذکور، توضیح می‌دهد: «همانطور که گفته شد این کتاب با هدف ایجاد و تقویت انگیزه و بهره‌برداری از قدرت‌های متافیزیک برای رسیدن به موفقیت و دستاورد در مسیر بشر است و می‌تواند در این زمینه، مفید و کاربردی باشد».

سخن پایانی؛ با ارتقای توانمندی‌ها و موفقیت‌ها، به کشور عزیزمان ایران، خدمت کنیم

در پایان این گفت‌وگو، دکتر شکری‌راد، به‌عنوان جمع‌بندی توضیحات کتاب و سخن پایانی، تشریح می‌کند: «امیدوارم دانشگاهیان، به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی و علوم پایه، با مطالعه‌ی این کتاب، دیدگاه تازه‌ای نسبت به جهان هستی و توانایی‌های بالقوه‌ی خویش، کسب کرده و با اجرای نکات کلیدی مطرح شده در کتاب، توانمندی‌ها، موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزنده‌ای را در زندگی خویش به‌دست آوردند؛ همچنین در سایه این دستاوردها برای ساختن هرچه بهتر زندگی خود و کشور عزیزمان ایران، اهتمام بیشتری به‌خرج دهند.

در پایان، بر خود لازم می‌دانم که از همکاری و مساعدت معاون محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه، مدیر امور پژوهشی، مدیر اداره چاپ و نشر دانشگاه لرستان و همه همکاران ارجمندی که تشویق‌کننده و حامی بنده برای چاپ این کتاب بوده‌اند، صمیمانه، سپاسگزاری و قدردانی کنم».

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۱۱:۵۷
۷۴۸ بازدید